tisdag 5 april 2011

Macarons

Har prövat att göra macarons, men oj vad jag nog inte kommer att göra det på ett tag. De var ganska pilliga att göra och om det blir en nästa gång tänker jag försöka få tag i mandelmjöl tills dess. Sen att ha en 3månaders liten kille som hela tiden pockar på uppmärksamheten var inte att rekommendera. Sen lägg till att jag aldrig smakat på dessa kakor gör att jag inte vet hur långt jag kom från hur de ska vara. Känns iaf som det var en bra bit trots att de blev ganska fina.  Se min begränsningar när det gäller bakning och tiden som går åt blir nog lärdomen av detta bak. Maken tyckte dock att de smakade riktigt bra och jag kan nog tycka att de inte var helt fel, men troligtvis långt från originalet. Hoppas jag inte avskräckt er helt för omöjliga är de nog inte, men man bör nog smaka först på en och ha massor av tid =).

Foto: Anhebeja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar