onsdag 23 mars 2011

Kläder vid amning

Bild: Tunika från MQ 399kr
Det här med snygga kläder när man ammar tycker jag är svårt. Visst HM:s amningstoppar är kanon bra och dessutom billiga, går att hotta till med en snygg scarf, men ändå lite tråkiga i längden. Snygga tuniker med ett amningslinne är ju annars en bra kombination, men jag har svårt att hitta fina tuniker till ett bra pris och bra linnen att ha under (jag springer ju inte lika mycket i affärer längre och hittar inte alla fina tunikor för den delen heller). Och ska man ha linne under är det ju bra om de är lite längre, men Lindex amningslinne som är enklast utan massa krussiduller är tyvärr nästan lite kort (används dock flitigt av mig ändå i brist på annat). HM:s amningslinne är mer lagom långt, men tycker inte om massa spets och rosetter som det är upp till, samt är lite vidare i modellen. Kanske är jag kräsen, men så här går mina tankar. Hittade dock en fin lite festligare tunika i helgen som jag hade på ett 60årskalas, hade ett vitt amningslinne från Lindex under. Super att amma i utan att blotta för mycket. Någon som har tips på snygga kläder som är amningsvänliga?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar