tisdag 22 mars 2011

Konst för mig

Idag hakar jag på FABRIKENS tisdagstema för att få lite extra inspiration. Dagens tema är konst. När jag tänker konst tänker jag främst på tavlor, men det kan ju vara mycket mer, men som sagt tavlor. Jag tycker om att ha något på väggarna att vila ögonen på. I mitt förra hem (har nyligen flyttat) hade vi mycket IKEA konst, visserligen fint, men ganska opersonligt och risken att någon du känner har precis samma tavla är ganska stor, vilket jag tycker är ännu mer opersonligt. Nu i nya lägenheten är det mer personligt på väggarna i form av egentagna foton samt tavlor vi verkligen tycker om som kommer upp på väggarna och det får ta tid. Den färgglada tavlan nedan är ett nyköp som både jag och maken föll för. Egentligen hade vi nog något helt annat i tankarna när vi letade tavla för makens presentkort han fick i 30årspresent, men denna blev det och vi är nöjda! Den som skymtar lite till höger är köpt i Rädda Barnens designshop och var en förälskelse så fort jag såg den!

Just nu längtar jag även till att den en dag kommer upp super snygg konst på väggarna i form av sonens alster, men det lär ju dröja ett tag då han bara är 3,5 månad =).

Bild: Anhebeja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar